Groei digitale economie hangt af van vertrouwen
De digitale omzetgroei gaat meer afhangen van de mate waarin nieuwe diensten ingang vinden bij gebruikers en van hun onlinebestedingen, dan van de nieuwe technologieën die gelanceerd worden.
Het 'digitale vertrouwen' van de consument moet wel gekoesterd worden. Booz ziet daarvoor vier pijlers. Er moet ten eerste voldoende netwerkintegriteit en 'quality of service' zijn. Ook moet de privacy aantoonbaar beschermd zijn. Minderjarigen dienen beschermd te zijn tegen ongewenste content en exploitatie. Ten slotte is het van belang piraterij van beschermde content te voorkomen. De laatste voorwaarde betreft overigens eerder het digitale vertrouwen van de leveranciers dan van de consument.
Het vasthouden van het consumentenvertrouwen is een uitdaging voor infrastructuur- en serviceproviders. Volgens Booz staat er bij het mislukken daarvan maar liefst 78 van de 436 miljard euro aan omzet in 2012 ter discussie.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee