Overslaan en naar de inhoud gaan

Markt opzetkastjes stagneert

De verkoop van kabel-opzetkastjes daalt dit jaar licht ten opzichte van 2002. Oorzaak is dat de vraag in Europa en Azië niet aantrekt en de VS is verzadigd, zo constateert marktonderzoeker In-Stat/MDR.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Dit jaar zullen 9,97 miljoen opzetkastjes verkocht worden tegen 10,3 miljoen vorig jaar. Verwacht wordt dat dat aantal de komende jaren rond dit niveau blijft hangen en hoogstens incidenteel stijgt tot 11 miljoen stuks. Of op de lange termijn nog sprake zal zijn van flinke groei hangt af van de mate waarin digitale kabeltelevisiediensten beschikbaar komen in Europa en Azië. In Europa zit daar nu geen schot in doordat kabelbedrijven zoals UPC, NTL en Telewest al enige tijd met zulke financiële problemen kampen dat zij niet meer kunnen investeren in digitale kabeltelevisie. In Azië is het probleem dat daar geen grote kabelbedrijven actief zijn, waardoor de markt erg versnipperd is. Alleen in landen die technologisch voorlopen zoals Taiwan, Japan en Hongkong zijn digitale kabeldiensten doorgedrongen. (tdv)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in