Overslaan en naar de inhoud gaan

Online verkoop pakjesseizoen gaat tegenvallen

Marktanalist Forrester Research verwacht dat de groei in de online verkoop voor de feestdagen tegen de jaarwisseling achterblijft bij die van vorige jaren. De Amerikaanse detailhandel kan volgens de marktvorser zo’n 13,2 miljard dollar aan orders via internet zien binnenkomen in de periode tussen Thanksgiving en Kerstmis. Dat is 20 procent meer dan vorig jaar.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Eind november 2003 voorspelde Forrester nog een groei van 45 procent ten opzichte van 2002. Die groeispurt werd in december bevestigd door grote detailhandelketens als Sears Robuck. Volgens Forrester is het nieuwtje van online bestellen er af. Het gemak van online bestellen is ‘gewoon’ geworden en daarom nog slechts een van de kanalen die consumenten gebruiken. De groei zal daarom ook meer gelijke tred gaan houden met groeicijfer in de gewone winkels. Volgens Forrester vallen die ook tegen. Zo daalden de online verkoopcijfers zelfs in de eerste twee kwartalen van 2004. (Thijs Doorenbosch) Zie ook:Webwinkels bevestigen groeispurt - 3 december 2003Sprong verwacht in populariteit webwinkel - 27 november 2003

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in