Overslaan en naar de inhoud gaan

Opbrengst online-reclame groeit met een kwart

Het bedrag dat dit jaar aan reclame via internet wordt gespendeerd is 23 procent hoger dan de reclameuitgaven voor internet in 2004 bedroegen. Dat blijkt uit onderzoek van Forrester Research onder de 'marketeers' van 99 grote adverteerders. In totaal gaat er mondiaal dit jaar 14,7 miljard dollar om aan internetadvertenties.
Business
Shutterstock
Shutterstock

De groei van de online-uitgaven gaat grotendeels ten koste van de advertentiebudgetten voor gedrukte media en televisie. Bijna 80 procent van de respondenten investeert in aan zoekopdrachten gekoppelde advertenties en 64 procent wil reclame maken op populaire 'blogs'. Ruim de helft van de marketeers wil ook reclame maken via mobiele diensten. (Peter Lievense)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in