Overslaan en naar de inhoud gaan

SonyEricsson ziet markt mobieltjes sterker groeien

SonyEricsson is in het eerste kwartaal van dit jaar procentueel harder gegroeid dan de markt voor mobiele telefoons als geheel. Het Japans-Zweedse bedrijf verkocht 41 procent meer mobiele toestellen dan in het vergelijkbare kwartaal van 2005. De omzet steeg met 55 procent tot 1,99 miljard euro. De nettowinst vervijfvoudigde van 32 tot 109 miljoen euro.
Business
Shutterstock
Shutterstock

In de periode januari-maart leverde SonyEricsson 13,3 miljoen mobieltjes af. De gemiddelde verkoopprijs steeg met 4 procent tot 149 euro. Dat weerspiegelt volgens het bedrijf de toenemende nadruk op geavanceerde toestellen, onder meer ten behoeve van de Japanse telecombedrijven KDDI en NTT DoCoMo. Anderzijds kwam in het eerste kwartaal ook de levering van nieuwe instapmodellen voor GSM-netwerken op gang.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in