Overslaan en naar de inhoud gaan

Sterke groei in mobiele transacties

Mobiele betalingen zullen de komende jaren een sterke groei te zien geven. Lange tijd waren de verwachtingen op dit punt overspannen, maar door een groei van de belangstelling voor mobiele vermaaksdiensten komt daar nu verandering in. Deze verwachting spreekt marktonderzoeker ARC Group uit in een nieuw rapport.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Vooral jongeren zijn geneigd geld uit te geven aan mobiele 'content', constateert ARC-analist Paul Merry. In 2009 zullen de bestedingen aan deze vorm van dienstverlening naar schatting oplopen tot bijna 51 miljard dollar. Ook door de sterke groei van het aantal 'prepaid'-klanten van mobiele netwerken ontstaat een voedingsbodem voor de mobiele telefoon als apparaat voor zogenaamde microbetalingen. Jongeren in de welvarender landen hebben een vrij besteedbaar inkomen van 173 dollar per maand dankzij zakgeld en parttime-baantjes. Het prepaid-segment is volgens ARC ideaal om diensten aan te bieden aan gebruikers die doorgaans zijn afgesneden van bankrekeningen waarop ze rood kunnen staan, creditcards en andere kredietfaciliteiten. Merry waarschuwt dat de ontwikkeling van mobiele transacties "niet zonder uitdagingen" is. Zo zijn er de kosten van infrastructuur en problemen bij het standaardiseren van hard- en software. Ook is volgens het rapport in sommige regio's regulering een probleem, zeker als wetgeving nog is gebaseerd op traditionele betalingsmodellen. (Geert Kelfkens)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in