Overslaan en naar de inhoud gaan

Winkeliers willen geld terug van Interpay

Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) overweegt stappen tegen Interpay, het bedrijf dat de pintransacties in Nederland regelt. Tijdens de jaarbijeenkomst vandaag in Scheveningen zei voorzitter K. van den Doel van de koepel van supermarkten: "Misschien moeten wij ons te veel betaalde geld gaan terugvragen aan Interpay."
Business
Shutterstock
Shutterstock

De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) verdenkt Interpay van misbruik van haar monopoliepositie. "Dat wisten wij al heel lang", aldus Van den Doel. "Interpay brengt ondernemers namens de banken veel te hoge tarieven voor pintransacties in rekening. Volgens de NMa is er geen redelijke verhouding tussen de kostprijs van het pinnen en de tarieven die hiervoor worden gevraagd.'' Van den Doel denkt een kans te maken. "In Amerika hebben Visa en Mastercard onlangs een schikking getroffen waarbij ze 3 miljard dollar aan de detailhandel gaan terugbetalen wegens misbruik." Interpay wil niet inhoudelijk ingaan op een eventuele claim. "Eerst willen we het definitieve onderzoek van de toezichthouder afwachten", zegt een woordvoerder van Interpay. (anp)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in