Mobiele providers in nek-aan-nekrace
Be the customer
Omnitele gebruikt een techniek waarbij de onderzoekers als het ware in de huid van de gebruikers kruipen. Be the customer wordt dat genoemd en het houdt in dat niet alleen wordt gekeken naar de technische netwerkprestaties (dataoverdrachtssnelheid, dekkingsniveau), maar meer nadruk wordt gelegd op het analyseren van de gebruiksvriendelijkheid van mobiele diensten en smartphoneapplicaties.
Aspecten
Voor het uitgevoerde onderzoek is de klantervaring van de mobiele diensten Spraak, Internet Surfing, Twitter, Facebook en YouTube gemeten. De resultaten laten zien dat de positie van de operators verschilt per applicatie. De mobiele-spraakresultaten geven aan dat T-Mobile iets beter presteert dan de andere aanbieders. De voorsprong van T-Mobile komt voort uit een iets snellere gespreksopbouwtijd. Bij mobiele data scoren T-Mobile en KPN vrijwel gelijk in klantervaring. Het hele rapport is hier te vinden.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee