Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiele providers in nek-aan-nekrace

De genoemde 4 ontlopen elkaar niet heel veel. Over het algemeen scoren ze goed tot zeer goed, zo blijkt uit het onderzoek dat heeft plaatsgevonden in de maand februari 2016. In ons land is dezelfde meetmethode gebruikt als in het buitenland, wat Omnitele de mogelijkheid biedt om de verschillende landen met elkaar te kunnen vergelijken.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Be the customer

Omnitele gebruikt een techniek waarbij de onderzoekers als het ware in de huid van de gebruikers kruipen. Be the customer wordt dat genoemd en het houdt in dat niet alleen wordt gekeken naar de technische netwerkprestaties (dataoverdrachtssnelheid, dekkingsniveau), maar meer nadruk wordt gelegd op het analyseren van de gebruiksvriendelijkheid van mobiele diensten en smartphoneapplicaties.

Aspecten

Voor het uitgevoerde onderzoek is de klantervaring van de mobiele diensten Spraak, Internet Surfing, Twitter, Facebook en YouTube gemeten. De resultaten laten zien dat de positie van de operators verschilt per applicatie. De mobiele-spraakresultaten geven aan dat T-Mobile iets beter presteert dan de andere aanbieders. De voorsprong van T-Mobile komt voort uit een iets snellere gespreksopbouwtijd. Bij mobiele data scoren T-Mobile en KPN vrijwel gelijk in klantervaring. Het hele rapport is hier te vinden.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in