Overslaan en naar de inhoud gaan

Opta: 'Meenemen mobiel nummer ook mogelijk bij doorlopend contract'

Het meenemen van een telefoonnummer naar een andere mobiele aanbieder moet altijd mogelijk zijn, ook als er sprake is van een doorlopend contract. Dat blijkt uit de aangepaste beleidsregels inzake 'Nummerportabiliteit mobiele telefonie' van de Opta. Bovendien moet het overzetten van het nummer binnen tien dagen zijn afgehandeld.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Opta heeft de beleidsregels aangescherpt, omdat bleek dat er nog veel geklaagd werd door consumenten. Zij kregen te horen van de mobiele aanbieders dat het meenemen van een nummer niet mogelijk zou zijn gedurende de looptijd of de opzegtermijn van een contract. In andere gevallen duurde het overzetten aanmerkelijk langer dan tien dagen of werd ten onrechte een borgsom geëeist. De aangescherpte regels worden op 1 april van kracht. Overigens ontslaat het meenemen van een mobiel telefoonnummer de klant niet van de contractvoorwaarden of de betalingsverplichtingen die voortkomen uit een bestaand contract. (pli)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in