Robot vervangt room service
Savioke ontving eerder al 2,6 miljoen dollar van onder meer Google Ventures en Morado Venture Partners. De Relay robot kan de taak van room service helemaal overnemen. Wanneer vanuit de hotelkamer iets wordt besteld wordt dat in de bar en keuken bereid en in de bak in de bovenkant van de robot geplaatst.
Vervolgens wordt de bestemming ingevoerd op de display en gaat de robot op weg. Hij kan zelf liften oproepen via een wifi-verbinding. Bij de kamer aangekomen belt hij de telefoon in de kamer. Wanneer de bestelling is afgeleverd, keert de robot zelfstandig terug naar zijn laadstation in afwachting van nieuwe opdrachten.
Vijf grote ketens zetten Relay in
De eerste versie van de Relay butler is al sinds eind 2014 op de markt en inmiddels in gebruik bij een aantal grote hotelketens zoals het Marriott die Relay inzet in het hotel op de luchthaven van Los Angeles. In totaal leverde de hele vloot van Relays 11.000 bestellingen af in 2015.
In de zomer van vorig jaar kwam al een Japans hotel in het nieuws waar veel meer functies door robots zijn overgenomen, zoals de receptionisten en de piccolo's.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee