Smartwatch nu populairder dan gewoon klokje
Behoudend
De Zwitserse producenten van horloges blijven op hun oude stiel zitten: ze maken mechanische horloges die niet verbonden kunnen worden met een computer. De Zwitserse klokjes kunnen dus ook niet worden gebruikt op mail te lezen, een gesprek op te zetten of zelfs maar om te zien wie er heeft gebeld. De consument begint daarom, zo stelt Strategy Analytics, de belangstelling voor dit type uurwerk te verliezen.
Struisvogelgedrag
Volgens de onderzoekers hebben de Zwitsers en houding van 'als we er lang genoeg geen aandacht aan besteden, dan gaat de smartwatch vanzelf wel weg'. "Dat is een misvatting. Sommige producenten reageren wel op de nieuwe techniek, maar het gaat allemaal heel erg langzaam", zegt directeur Neil Mawston van Strategy Analytics. Tag Heuer introduceerde in november vorig jaar als eerste een hybride horloge, de Connected Watch, dat werkt onder Android Wear.
Voorspelling
Topontwerper Jony Ive van Apple heeft deze situatie al in 2014 voorspeld. Hij zei toen, nog voordat de Apple Watch op de markt was gebracht, dat "de Zwitserse horlogeindustrie een zware tijd tegemoet gaat".
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee