Overslaan en naar de inhoud gaan

Tablet is nu echt gezien

Dit blijkt uit cijfers van marktanalist IDC. Afgelopen kwartaal gingen 65,9 miljoen exemplaren op weg naar hun nieuwe eigenaar, tegen 76,4 miljoen in het vierde kwartaal van 2014, een daling van 13,7 procent. In heel 2015 werden 10 procent minder tablets verkocht dan over heel 2014.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Alleen Huawei en Amazon.com wisten het afgelopen jaar hun omzet in tablets te vergroten. De overigen, waaronder de huidige nummer 1 en 2 respectievelijk Apple en Samsung - zagen de vraag naar hun tablets dalen. Apples marktaandeel daalde 3,6 procentpunt naar 24,5 procent. Samsung verloor 0,7 procentpunt en kwam uit op 13,7 procent. IDC benadrukt dat het verschil in marktaandeel tussen de twee flink is verminderd. Bovendien, zo meent IDC, is Samsung beter gepositioneerd. Het aanbod is diverser zowel in prijs als in uitvoering. Ook verwacht IDC dat Samsung de overstap naar 2-in1-tabletcomputers beter kan maken.

IDC ziet de 2-in-1 dan ook als de formfactor van de nabije toekomst. De tabletmarkt stort het komend jaar verder in.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in