Thuiswerk drijft frustratie over wifi-router naar hoogtepunt
De consumententevredenheidsindex van thuisrouters, die is opgesteld door de Amerikaanse marktonderzoeker J.D. Power, laat op alle tien punten waarop gemeten wordt een daling zien, variërend van het bereik van het wifi-signaal en betrouwbaarheid tot het gemak van installeren en de hulp van de supportafdeling.
Een optimale werking van de internetverbinding is dit jaar voor veel mensen veel belangrijker geworden, nu het succes van thuiswerken er grotendeels afhankelijk van is. Als er problemen zijn, proberen mensen die op te lossen. Als dat niet lukt koopt men een nieuwe in de hoop dat de voortschrijdende technologie hen te hulp schiet. Dat blijkt vaak niet het geval, constateert J.D. Power uit een groot consumentenonderzoek naar de ervaringen met routers de de afgelopen 12 maanden zijn aangeschaft.
Maak goede instructievideo's
Er wordt met name geklaagd over zeer gebruiksonvriendelijke installatieprocedures. "Leveranciers zouden het proces al kunnen verbeteren door voor klanten simpele instructies te maken en links naar instructievideo's voor installatie en optimalisatietrucs", zegt Ian Greenblatt, technology, media and telecom intelligence lead bij J.D. Power tegen ZDNet.
Uit het onderzoek komt TP-Link als beste uit de bus, gevolgd door D-Link en Netgear. Linksys, ASUS en Motorola presteren duidelijk onder het industriegemiddelde.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee