Vodafone: zet toestel paar minuten uit voor herstel na storing
De landelijke storing in het mobiele netwerk van Vodafone Nederland is voorbij, meldt de telecomprovider op de eigen website. Het is nog niet duidelijk wat de oorzaak van de storing was. De gedeeltelijke uitval van Vodafone-verbindingen voor 5G, 4G en ook het oudere 3G is vanmorgen rond 8:00 uur begonnen, en heeft tot ongeveer 14:00 uur in de middag geduurd.
Terug naar het verleden
Rond 11.00 uur was de storing gedeeltelijk opgelost, maar nog niet helemaal, aldus het bedrijf. Ook Hollandsnieuwe, een dochtermerk van VodafoneZiggo, had last van de storing, meldt deze provider op de website. Klanten hadden problemen met mobiel bellen en het gebruik van mobiel internet. Sommigen hadden geheel geen verbinding, anderen hadden wel gewoon 4G.
Weer andere klanten hadden een connectie via de oude, op 2G gebaseerde Edge-telecomtechnologie. Mobiel bellen en internetten via 2G werkte in de meeste gevallen nog wel, waarbij internetgebruik dus wel traag verliep. Een woordvoerster van Vodafone legt aan persbureau ANP uit dat de 2G-verbinding niet automatisch wordt gemaakt door een telefoon als de reguliere verbinding wegvalt. Klanten moeten dat dus zelf handmatig op hun toestel aanpassen.
Rechtbanken, gemeenten, GGD'en
Als gevolg van de storing zijn meerdere instanties telefonisch niet of nauwelijks bereikbaar. De storing trof onder meer rechtbanken, gemeenten, GGD'en, het Dijklander Ziekenhuis en het Rode Kruis Ziekenhuis in Noord-Holland en de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO).
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee