Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom het altijd 9:41 uur is in Apple-advertenties

De keuze voor zo'n minuut of 40 na het hele uur heeft te maken met de opbouw van presentaties bij Apple, meldt Business Insider. Dat heeft zijn informatie van voormalig hoofd iOS-ontwikkeling Scott Forstall, die het ooit uitlegde aan John Manning, een Australische app-developer.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Presentaties bij Apple worden zo opgebouwd dat het belangrijkste nieuws na zo'n 40 minuten wordt gepresenteerd. 'Als de foto van het product op het scherm verschijnt, willen we de tijd erop zo dicht mogelijk bij de actuele tijd hebben', aldus Forstall.

Het blijft natuurlijk altijd een beetje gokken, maar de eerste keer dat Apple het deed, was de gok heel precies. Toen Steve Jobs in 2007 na 42 minuten in zijn presentatie zei: vandaag vindt Apple de telefoon opnieuw uit, kwam er een beeld van de iPhone op met de tijd 9:42 uur. Daar werd in 2010 bij de presentatie van de iPad een minuutje vanaf gesnoepd. Zonder reden, aldus Forstall. En sindsdien gebruikt Apple in publiciteitsfoto's het tijdstip 9:41 uur.


Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in