Wereldwijde markt voor tablets groeit 11,5 procent
De grote 'aanjager' voor dit type product wordt gevormd door scholieren en studenten, die voor hun studie nieuwe hardware nodig hebben. Daarnaast bieden vooral in de VS telecombedrijven een tablet aan in combinatie met een mobiel abonnement. Vooral Verizon timmert hier danig aan de weg.
"Het voorbeeld van Verizon zal door andere aanbieders van mobiele communicatie worden gevolgd", meent Jean Philippe Bouchard, IDC Research Director for Tablets bij IDC.
Apple staat nog aan kop
In het marktsegment van de tablets neemt Apple nog steeds de eerste plaats op de ranglijst in. Van de iPad gingen 12,3 miljoen exemplaren over de toonbank. Dat is wel minder dan de 14,1 miljoen stuks die in het derde kwartaal van 2013 werden verkocht. De Top-5 van tablet-aanbieders ziet er volgens IDC als volgt uit:
- Apple
- Samsung
- Asus
- Lenovo
- RCA
Deze vijf zijn goed voor een marktaandeel van 58,2 procent. In aantallen komt dit neer op 31,3 miljoen exemplaren.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee