Overslaan en naar de inhoud gaan

Wereldwijde markt voor tablets groeit 11,5 procent

De grote 'aanjager' voor dit type product wordt gevormd door scholieren en studenten, die voor hun studie nieuwe hardware nodig hebben. Daarnaast bieden vooral in de VS telecombedrijven een tablet aan in combinatie met een mobiel abonnement. Vooral Verizon timmert hier danig aan de weg.
Business
Shutterstock
Shutterstock

"Het voorbeeld van Verizon zal door andere aanbieders van mobiele communicatie worden gevolgd", meent Jean Philippe Bouchard, IDC Research Director for Tablets bij IDC.

Apple staat nog aan kop

In het marktsegment van de tablets neemt Apple nog steeds de eerste plaats op de ranglijst in. Van de iPad gingen 12,3 miljoen exemplaren over de toonbank. Dat is wel minder dan de 14,1 miljoen stuks die in het derde kwartaal van 2013 werden verkocht. De Top-5 van tablet-aanbieders ziet er volgens IDC als volgt uit:

  1. Apple
  2. Samsung
  3. Asus
  4. Lenovo
  5. RCA

Deze vijf zijn goed voor een marktaandeel van 58,2 procent. In aantallen komt dit neer op 31,3 miljoen exemplaren.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in