Overslaan en naar de inhoud gaan

Bestedingen op internet blijven sterk groeien

(herzien 16.24 uur) - De bestedingen op internet blijven sterk toenemen. Volgens onderzoek van Blauw Research en Thuiswinkel.org gaven consumenten in de eerste zes maanden van dit jaar in totaal 775 miljoen euro uit aan producten die virtueel in de schappen lagen.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Dit komt neer op een groei van 35 procent in vergelijking met de eerste helft van 2003, zo maakte Thuiswinkel.org dinsdag bekend. Over geheel 2003 waren de bestedingen ook al ruim 30 procent gestegen. Het aantal internetkopers nam toe van 2,8 miljoen tot 3,4 miljoen. Gemiddeld gaven zij per persoon 227 euro uit, een stijging van 11 procent in vergelijking met een jaar geleden. De reissector nam het leeuwendeel voor zijn rekening met een totaalbedrag van 335 miljoen euro. Daarna volgt op grote afstand consumentenelektronica met ongeveer 75 miljoen euro. Volgens directeur Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org zijn de consumentenbestedingen op internet inmiddels goed voor 2 procent van de totale detailhandelsomzet. Exclusief voeding is dat aandeel zelfs 3,6 procent. (anp)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in