Overslaan en naar de inhoud gaan

'Dankzij internet laten jongeren zich niet gek maken'

Grote merken als Nike, Pepsi en Levi Strauss verliezen in de toekomst aan populariteit onder jongeren. Dat heeft te maken met een kritischer houding tegenover bedrijven. Volgens de onderzoekers zijn de huidige welvaartsjongeren kritischer en 'mediawise' geworden dankzij nieuwe communicatiemiddelen als internet en sms.
Business
Shutterstock
Shutterstock

De nieuwe generatie jongeren prikt genadeloos door de lifestyle-achtige marketing heen. Dat blijkt uit een maandag gepubliceerd onderzoek van de Stichting Maatschappij en Onderneming (SMO) en het jongerenmarketing- en reclamebureau Keesie. Reclame die jongeren probeert na te doen ('Scoor nu een vette scooter') heeft in de toekomst geen effect meer. Jongeren willen niet meer in een hokje geduwd worden. De onderzoekers zeggen dat jongeren in de toekomst streven naar 'kwaliteit, bereikbare ambities en realiseerbare dromen'. (anp)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in