Overslaan en naar de inhoud gaan

Japanse R&D komt naar internet

Een reeks grote Japanse bedrijven heeft de handen ineengeslagen op het gebied van onderzoek en ontwikkeling. Via een eigen website probeert men mensen met goede ideeën en bedrijven die zo'n idee verder willen ontwikkelen bij elkaar te brengen. Het initiatief is genomen door Seiko, die een aantal grote ondernemingen zoals Sony, Hitachi en NTT DoCoMo heeft weten te interesseren. Er hebben zich al honderd bedrijven aangemeld.
Business
Shutterstock
Shutterstock

De betrokkenen hebben geruime tijd besteed aan het uitwerken van een concept voor een R&D-website. Eind 2000 zijn de eerste plannen gesmeed en binnenkort gaat de website de lucht in. In de tussentijd zijn al een tiental projecten opgezet, die doorgaans te groot zijn om door een enkel bedrijf te worden uitgevoerd. Een voorbeeld is het gebruik van de camera in een mobiele telefoon voor het lezen van barcodes in bijvoorbeeld winkels. Via een sms- of MMS-bericht kan de bezitter van de telefoon nadere informatie krijgen over het product waar de streepjescode op zit. (rak)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in