Strategisch belang internet neemt sterk toe
Vrijwel alle ondervraagden onderschrijven de stelling dat internet niet meer weg is te denken uit de business-to-business-markt. Ruim tweederde van de ondervraagden verwacht dat het strategisch belang van internet binnen de eigen organisatie onveranderd zal toenemen ten opzichte van het afgelopen jaar. Ruim driekwart is het niet eens met de stelling dat dotcom-bedrijven in Nederland geen kans van slagen hebben. Uit het onderzoek bleek verder dat 60 procent van de ondervraagden verwacht dat bedrijven die actief zijn op internet binnenkort gemiddeld 10 procent van hun omzet online genereren. Meer dan de helft van de bezoekers is het niet eens met de stelling dat e-business de komende vijf jaar meer kost dan oplevert. Het vertrouwen in internet en e-business blijkt ook uit de budgetten voor internetactiviteiten voor 2002. Bij meer dan de helft van de ondervraagden zullen die budgetten hoger liggen dan in 2001. Slechts 5 procent geeft aan dat de budgetten licht zullen afnemen. (esc)