Bank eist dat Google verkeerd geadresseerde mail wist
De mail werd op 23 juni verstuurd door een medewerker van Goldman Sachs. Hij plaatste per ongeluk gmail.com als laatste deel van het e-mailadres in plaats van gs.com, het domein van Goldman Sachs. De mail bevatte veel vertrouwelijke informatie over klanten. Hoeveel klanten door de misser werden gedupeerd is niet bekend gemaakt.
Goldman Sachs heeft nu een rechtbank in New York gevraagd om een noodmaatregel 'om privacyschending en verdere reputatieschade voor de bank' te voorkomen.
Juridisch mogelijk interessant geval
De actie lijkt heilloos. Er is inmiddels zo veel aandacht voor dat de geadresseerde vast al wel een kopie heeft van de informatie en het incident wordt breed uitgemeten in de Amerikaanse media. Het is juridisch wellicht wel een interessante zaak. De postbode kan ook niet verplicht worden een verkeerd geadresseerde brief terug te halen. Het verschil is dat bij Gmail is dat Google meer is dan de postbode. Ook na het afleveren blijft de informatie op servers van Google staan.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee