Brancheorganisatie marketingbureaus hamert op privacy
"Mensen hebben het recht te weten wat bedrijven met hun gegevens doen en hoe zij zelf invloed uit kunnen oefenen op dit proces. Een leesbaar privacystatement is niet langer genoeg, je moet de consument echt laten zien waarom het in zijn voordeel is dat jij zijn data gebruikt. Het tonen van die toegevoegde waarde is cruciaal", zegt DDMA-directeur Diana Janssen tegen Emerce.
De toekomst van bedrijven hangt af van vertrouwen
Bij privacybecherming gaat het niet alleen om het belang van de consument. Jansen: "Actief werken aan consumentenvertrouwen is niet alleen uit ethisch oogpunt een must. Ook voor de financiële toekomst van bedrijven wordt dit steeds belangrijker." Zij ziet dat kritische consumenten hun keuze om data te delen steeds vaker laten afhangen van het vertrouwen in het betreffende bedrijf en in de voordelen die ze in ruil voor de gegevens krijgen. Ontbreekt dat vertrouwen, gaat de consument een deur verder.
DDMA gaat zich actief inzetten om dit inzicht te laten doordringen bij bedrijven.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee