Overslaan en naar de inhoud gaan

CONFLict: Altijd maar weer die ingebrekestelling

Wil de klant onder een ICT-overeenkomst uit, dan zal zij over het algemeen die overeenkomst moeten ontbinden. Voor ontbinding, maar ook voor het invorderen van schadevergoeding, is doorgaans verzuim aan de zijde van de leverancier vereist. Dat verzuim kan ontstaan op meerdere manieren. In ieder geval komt verzuim tot stand indien de leverancier na het ontvangen van een ingebrekestelling nog steeds niet in staat blijkt om overeenkomstig de afspraken te presteren.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Een ingebrekestelling is een schriftelijke aanmaning waarbij de leverancier alsnog in de gelegenheid wordt gesteld binnen een redelijke termijn opgetreden gebreken te herstellen. Mijn eerdere column kwam kort gezegd neer op een pleidooi om toch vooral tijdig zo’n ingebrekestelling te versturen.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in