Overslaan en naar de inhoud gaan

'KPN rekende weer te veel voor behoud nummer vaste lijn'

KPN vroeg vorig jaar te veel geld aan andere telecombedrijven als klanten hun vaste telefoonnummer wilden meenemen naar die andere aanbieder.
© Pixabay CC0 Public Domain
Pixabay CC0 Public Domain

Dat heeft de Autoriteit Consument en Markt (ACM) bepaald na onderzoek. De tarieven die KPN rekende, waren hoger dan de kosten die het bedrijf maakte en dat mag niet. KPN moet nu de tarieven met terugwerkende kracht aanpassen.

Hoe KPN de uitspraak afhandelt, is volgens de toezichthouder aan het telecombedrijf. KPN moet in gevallen waarin te veel is betaald dat geld terugbetalen aan andere telecombedrijven. Eindgebruikers hoeft KPN geen vergoeding te geven.

KPN is hardleers

De beslissing lijkt op een eerdere zaak uit 2019. Ook toen werd KPN door de marktwaakhond op de vingers getikt vanwege te hoge tarieven voor het overzetten van vaste telefoonnummers. De ACM verplichtte KPN toen ook om de tarieven te verlagen.

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in