Overslaan en naar de inhoud gaan

Oracle-audit wordt dure grap - voor Oracle

Het zal slachtoffers van de agressieve praktijken van Oracle en andere softwareleveranciers deugd doen: het mislukt dus ook wel eens, zo'n riedel claims op nabetaling die voor het gevoel van de klant uit de lucht komen vallen.
Controle
© CC0
CC0

Oracle geneerde zich in dit geval niet eens om met een rekening en schadeclaim te komen, terwijl zijn eigen consultants de klant begeleid hadden. Het heeft er wel alle schijn van dat dat in dit geval kinnesinne was. Oracle deponeerde zijn claim toen de klant overstapte op een oplossing van een andere leverancier. Maar als klant zit je vervolgens wel opgescheept met een juridische procedure die zich jaren kan voortslepen. In dit geval nam de procedure 6 jaar in beslag.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in