Apple wijzigt iPhone-strategie
Bij de introductie in juni vorig jaar koos Apple voor een marktbenadering met één exclusieve telecompartner per land. In de VS was dat AT&T. Gisteren werd bekend dat Apple in een groot aantal Europese landen voor Vodafone kiest.
De Amerikaanse zakenkrant Wall Street Journal signaleert dat Apple met de meer open benadering die nu in Italië wordt beproefd, toe lijkt te geven aangeven aan beleggingsanalisten, die er bij Apple al langer op aandringen om de iPhone breder te vermarkten. Om de verkopen ook in 2009 en daarna op peil te houden en de strijd met RIM’s Blackberry effectief te kunnnen aanbinden, zouden de toestellen ook omstreeks de helft goedkoper moeten worden, zeggen zij.
In Duitsland stunt T-Mobile met iPhone’s voor 99 euro in combinatie met een tweejaars-abonnement. Het één-telecomoperator-beleid van Apple heefter volgens analisten toe geleid dat veel gebruikers hun toestel eigenhandig ‘unlocken’ om met een operator van hun eigen keuze te kunnen bellen. Door dergelijke hacks loopt Apple echter z’n vergoeding op de datacommunicatie-uitgaven van de gebruiker mis. (Rolf Zaal)
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee