Overslaan en naar de inhoud gaan

Bedrijf gebruikt internet actiever

Het aantal internetaansluitingen bij bedrijven groeit nog, maar vooral het gebruik ervan krijgt snel een actiever karakter.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Dat is één van de conclusies van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) in zijn deze week gepubliceerde rapport De Digitale Economie 2003. Inmiddels heeft ruim 80 procent van de bedrijven met ten minste vijf werknemers een internetaansluiting. Van die bedrijven hebben er zeven op de tien een eigen website, die in bijna de helft van de gevallen meer behelst dan een ‘elektronisch uithangbord’. De bescheiden vormen van elektronische handel worden echter hoofdzakelijk opgezet uit PR­overwegingen en om nieuwe klanten te bereiken en nauwelijks om kosten te besparen, zo blijkt uit het CBS­onderzoek. Een kwart van alle bedrijven koopt online in bij leveranciers. Daarbij is snelheid belangrijker dan kosten.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in