Overslaan en naar de inhoud gaan

Data- & analytics-leiders weten business-impact niet te definiëren en meten

Chief Data and Analytics Officers (CDAO’s) zijn niet goed in staat om de impact van data-, analytics- en AI-projecten op business-outcomes te overzien. Zowel het definiëren als ook het meten van die impact blijkt in de praktijk moeilijk, concludeert ICT-marktonderzoeker Gartner. Het communiceren van impact is dan ook nog eens een struikelblok.

meten en weten
Shutterstock

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in