Overslaan en naar de inhoud gaan

Dell let met 100 terabytes op de details

Geef de klant wat hij of zij wil ­ zo luidt het devies van zo ongeveer alle zichzelf respecterende bedrijven. Maar of die bedrijven daar ook in slagen hangt in de praktijk af van meer dan alleen goede wil. Pc­fabrikant Dell heeft een rechtlijnige oplossing: het ‘Dell­model’. De grootste pc­leverancier ter wereld onderhoudt vrijwel alleen directe relaties met zijn klanten en blijft op die manier goed op de hoogte van hun wensen.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Dell­klanten ontwerpen hun eigen pc op de website van het bedrijf en genereren zonder dat ze het merken slechts een extra onderdelenleverantie. Bij Dell lopen CRM en de inrichting van de logistieke keten feitelijk naadloos in elkaar over. Pc­configuraties waarvoor klanten geen belangstelling hebben, halen simpelweg de productiefase niet.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in