Overslaan en naar de inhoud gaan

Financial Times zet HTML5 in tegen App-beleid Apple

The Financial Times introduceerde gisteren een HTML5-app die op verschillende tablets werkt zoals de iPad, Android-gebaseerde tablets en de BlackBerry PlayBook. De uitgever distribueert de app via het web.
Business
Shutterstock
Shutterstock

De krant gaat de 224.000 abonnees op zijn web en mobiele toepassingen actief benaderen om over te schakelen op de HTML5-gebaseerde app. Van hen maakt zo'n 15 procent gebruik van de huidige iPad en iPhone-app. De uitgever neemt een risico, want het is niet bekend hoe Apple reageert op de stap. Mogelijk haalt Apple ook de huidige iPhone en iPad-apps uit de App Store.

Uitgevers staan voor dilemma
Verschillende uitgevers hebben hun ongenoegen geuit over het beleid van Apple om 30 procent van de inkomsten op abonnementen die via iTunes en de App Store worden verkocht, in te houden. Vanaf 30 juni gaat Apple de klantgegevens van dergelijke abonnees registeren. Uitgevers staan echter voor het dilemma dat door hun apps terug te trekken zij ook de toegang tot een snelgroeiende markt afsnijden.

De uitgever van The Financial Times biedt het abonnement op het web en de mobiele toepassingen als een pakket aan en is niet van plan zo'n groot percentage aan Apple af te staan.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in