KPN doet telefonische dienstverlening over aan SNT
De overgang betekent dat KPN al zijn servicenummers (binnen- en buitenland), eigen callcenters (alle telefoontjes en e-mails van zakelijke en particuliere klanten naar KPN) en zijn adviesbureau voor telefonische bereikbaarheid van bedrijven overdraagt. Met de verkoop stappen ook zesduizend KPN-medewerkers over naar SNT. Tegelijkertijd maakte SNT bekend dat het een meerderheidsbelang neemt in het customer contact center-bedrijf van de Franse automatiseerder Atos Origin. De Zoetermeerders worden door de twee overnames Europees marktleider op het gebied van telefonische dienstverlening. Het uitgebreide SNT komt dit jaar uit op een geschatte omzet van 600 miljoen euro (1,3 miljard gulden). Hiervan komt 50 tot 60 procent voort uit KPN-activiteiten. De aangekochte Origin-diensten zijn goed voor 15 tot 20 procent van de omzet. KPN behoudt zijn meerderheidsbelang in SNT. Het telecomconcern benadrukt dat de transactie geheel los staat van de verkopen die KPN de laatste weken heeft gedaan om zijn schuldenpositie te verbeteren. (esc)