KPN ‘lokt’ klant met vermaak naar breedband
Op de portalsite zijn online-spelletjes te vinden, zo’n duizend muziekclips, een MTV-livekanaal en een filmarchief. Met videomail kunnen leden van de portal hun eigen videofilmpjes uitwisselen. KPN gebruikt de portal ook om in samenwerking met het Franse Netcine een proef te doen met video op verzoek. Voor 1,99 euro kunnen de leden van de portal op elk moment een ‘full screen’-film naar keuze starten. Het aanbod van films is nu nog erg beperkt. Van de circa dertig rolprenten is het merendeel Franstalig en niet ondertiteld. De handvol Engelstalige klassiekers heeft evenmin een vertaling in beeld meelopen. KPN zegt het aanbod in het eerste kwartaal 2004 uit te breiden. Het Netcine-platform is volgens de telecomaanbieder ook geschikt voor het aanbieden van concertopnames, televisieseries, documentaires en sportwedstrijden. KPN laat weten inmiddels zo’n 500 duizend huishoudens via ADSL op internet te hebben aangesloten.