KPN ontvouwt plannen mobiel internet
In het eerste kwartaal van dit jaar zag KPN bij zijn mobiele klanten een verandering in het gedrag. Ze maakten steeds meer gebruik van social media en mobiele apps. "De traditionele abonnementsvormen, die sms’en en mobiel belverkeer als uitgangspunten hebben, zijn ontoereikend voor de klant en voor KPN.'' KPN zegt de nieuwe abonnementen te hebben samengesteld met behulp van onder anderen de klanten.
Er komen drie varianten
De nieuwe abonnementen voor de klanten van het KPN- en Hi-merk komen er in drie varianten. De eerste is voor klanten die voornamelijk willen bellen en sms'en. Dan is er een abonnement met naast bellen en sms'en ook internet in de bundel. "De hoeveelheid belminuten, sms’jes of internet MB’s loopt samen op, afhankelijk van de hoogte van de bundel'', licht KPN toe.
Ten slotte kan een consument kiezen voor een zogeheten premiumabonnement met een hogere internetsnelheid en meer MB's voor mobiel internet. Bij abonnementen vanaf 45 euro per maand krijgen de klanten een gratis leentoestel, een 'premium'-helpdesk en 'proactief' abonnementsadvies.
Dat klanten meer moeten gaan bijbetalen voor een nieuwe smartphone, komt volgens KPN omdat deze toestellen steeds duurder worden.
WhatsApp is populair
KPN-topman Eelco Blok zei een paar maanden geleden dat in augustus 2010 Hi-klanten nog amper het gratis chatprogramma WhatsApp op de smartphone hadden geïnstalleerd, maar dat dit inmiddels was opgelopen tot 85 procent. Of klanten in de toekomst duurder of goedkoper uit zijn, hangt volgens Blok van hun wensen af. Bovendien bepaalt de prijs van het abonnement in de toekomst de kwaliteit en snelheid van het mobiele netwerk.
De abonnementen van het KPN-merk Telfort zijn volgend jaar aan de beurt.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee