KPN rekent op kentering in zakelijke markt
Topman Eelco Blok schrikt er niet voor terug dat concurrenten Vodafone en Liberty Global, de moeder van kabelmaatschappij Ziggo, met elkaar praten over een mogelijke samenwerking. "Onze cijfers spreken voor zich’’, zei hij daarover bij de presentatie van de resultaten over 2015.
Op de consumentenmarkt gaat het goed met KPN. De onderneming wist afgelopen jaar onder meer bijna 300.000 nieuwe mobiele abonnees aan zich te binden. Dat was het hoogste aantal in tien jaar.
Combipakketten
KPN zet de laatste tijd verder sterk in op het aanbieden van combi-pakketten met bijvoorbeeld gratis online bellen of een abonnement op muziekdienst Spotify. Onlangs heeft KPN daarbij apps als Youtube en Netflix aan zijn interactieve tv-aanbod toegevoegd. De strategie werkt, oordeelt de bestuursvoorzitter. "De klanttevredenheid van de consument was niet eerder zo hoog.’’
KPN wil dit jaar ook meer doen om de kosten terug te brengen. Het bedrijf heeft zijn besparingsdoelstelling voor eind dit jaar met 50 miljoen euro verhoogd tot 450 miljoen euro. KPN denkt dit te doen door zijn IT-systemen meer te versimpelen, er gaan geen extra banen verloren.
Blok kon woensdag niet aangeven wanneer hij denkt dat KPN op de zakelijke markt weer echte groei zal laten zien. De consumentenmarkt meegeteld rekent hij er in ieder geval op dat er dit jaar opnieuw veel klanten bij zullen komen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee