Office 365 pakt voor klanten 20 tot 80 procent duurder uit
Hoeveel een klant precies extra betaalt, hangt af van de uitgangssituatie. De meeste meerkosten loopt een klant op die Office ééns in de vijf tot zeven jaar koopt en vervolgens één of twee versies overslaat. Door over te stappen op Office 365 is die klant uiteindelijk 80 procent duurder uit, aldus Hood. Klanten met een Enterprise Agreement betalen bij een langlopend contract gerekend 40 procent extra, en klanten die Office-licenties kopen met alleen om de drie jaar Software Assurance zijn over meerdere jaren gerekend 20 procent duurder uit, zei Hood.
Overigens is het plaatje dat Hood schetste vanuit de kopende organisatie niet het hele verhaal. Tegenover de meerkosten staan wel voordelen. Zo kan men besparen op de beheerkosten, als de mail en de kantoortoepassingen bij Microsoft in beheer draaien. En een abonnement verlost organisaties ook van de altijd lastige, en soms ook kostbare migraties om de zoveel jaar.
Abonnees besparen ook wat
Maar duidelijk is wel dat Microsoft in ieder geval niet slechter wordt van de overstap van zijn klanten op een abonnementenmodel. Zeker niet als je bedenkt dat Microsoft makkelijker extra producten en diensten verkoopt aan klanten met een abonnement, zoals Hood tegenover de financieel analisten benadrukte.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee