Overslaan en naar de inhoud gaan

Ook gamers nu doelwit van Googles advertentie-inspanningen

Met Adsense for Games kunnen advertenties in video-, beeld- of tekstvorm aangeboden worden bij het opstarten en afsluiten van een online-game en wanneer de speler een volgens niveau bereikt. Google werft die advertenties en deelt de opbrengsten met de uitbater van de online-game, op basis van het aantal maal dat de advertentie gezien is, of als men dat liever heeft op basis van het aantal maal dat erop geklikt is. Google heeft al contracten met spelletjesproducenten Konami en Demand Media.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Van de adverteerders hebben Sprint Nextel en Sony Pictures al interesse getoond.

De markt van online-gamers is potentieel erg interessant voor adverteerders. Onderzoeksbureaus schatten het aantal online-gamers op 200 miljoen, en die populatie zou momenteel met 17 procent per jaar groeien.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in