PinkRoccade voert bedrijfsprocessen uit voor Delta Lloyd
PinkRoccade en Delta Lloyd willen een gezamenlijke dochteronderneming opzetten, waaraan de administratie van de particuliere schadeverzekeringen van Delta Lloyd en OHRA zal worden uitbesteed. De overeenkomst betekent een eerste succesje in de strategie om de bestaande activiteiten op het gebied van ICT-process-management uit te breiden met het zogeheten business process outsourcing (BPO). En dat kwam ongetwijfeld goed uit want er bestond in Voorburg wel enig gebrek aan goed nieuws.
Enkele maanden geleden stuurde de Raad van Commissarissen nog vijf concerndirectieleden leden naar huis. Ze maakten ruzie over het tempo waarin bezuinigings- en efficiëntiemaatregelen moesten worden doorgevoerd. Misschien is het deze ruzie die kan verklaren dat de bekendmaking van de reeds bij de afsluiting van het eerste kwartaal aangekondige ‘belangrijke business proces outsourcing overeenkomst’ toch nog meer dan drie maanden op zich heeft laten wachten. Van een overeenkomst in juridische zin is eigenlijk nog steeds geen sprake. Vandaar ook dat partijen geen uitspraken willen doen over de looptijd en de waarde van de contracten die het in Arnhem te vestigen ‘Schade Service Centrum’ (SSC) meekrijgt van Delta Lloyd.