Overslaan en naar de inhoud gaan

Tele2 wint rechtszaak van KPN

KPN Telecom moet een rectificatie sturen aan bijna zeshonderdduizend abonnees. Het gaat om mensen die ook een abonnement hebben op de beldienst Tele2, en die in maart van dit jaar een mailing met een misleidende prijsvergelijking hebben ontvangen.
Business
Shutterstock
Shutterstock

In de mailing tracht KPN aan te tonen, dat het bellen via Tele2 soms duurder uitvalt dan de gebruikers zouden denken. Tele2 bestrijdt de redenering en voert aan dat de vergelijking tussen de tarieven van KPN en Tele2 is gemaakt op verkeerde gronden. De mailing had nooit verstuurd mogen worden. De rechter te Amsterdam gaat hierin mee en veroordeelt KPN tot het sturen van een rectificatie. De verklaring van KPN moet binnen vijf dagen worden verstuurd en de vorm hebben van een vel A4. De opgegeven tekst van de rectificatie mag door KPN niet worden uitgebreid met een eigen commentaar. (rak) Zie ook onze eerdere berichtgeving:Scarlet Telecom: 'KPN steelt klanten terug' - 8 mei Dalende winst KPN bij groeiende omzet - 3 mei One.Tel beschuldigt KPN van misleiding - 2 april

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in