Yahoo komt met tegenhanger MusicNet
Sony heeft een nauwe samenwerking met Universal, producent van video en muziek, en Universal is eveneens partner van Yahoo! in de nieuwe site. Universal en Sony hebben samen ongeveer 47 procent van de muziekmarkt in handen, terwijl het initiatief van MusicNet kan rekenen op een marktaandeel van zo'n 40 procent. In MusicNet zijn BMG, EMI en Time Warner vertegenwoordigd. Volgens Howard Stringer van Sony is het succes van de nieuwe site, waarvan de naam overigens nog niet bekend is, afhankelijk van het gemak waarmee de klant zal kunnen downloaden en de prijs die maandelijks moet worden betaald. De klant moet op zijn wenken worden bediend, anders heeft de muzieksite geen toekomst volgens Stringer. Analisten verwachten dat de klant ondanks het brede aanbod toch meer zit te wachten op een site die echt alle soorten van muziek samenbrengt en niet op een catalogus die slechts ongeveer de helft van het muziekaanbod kan leveren. (fdb) Zie onze eerdere berichtgeving: MTV verkoopt muziek via Internet