Overslaan en naar de inhoud gaan

8 redenen om een winkelsite te skippen

Ook op internet, of wellicht zelfs meer nog dan in de winkelstraat, blijken bezoekers veel vaker kijkers dan kopers. En natuurlijk, de prijs is de meest voorkomende reden om af te haken; maar er zijn ook nog diverse andere showstoppers waar wél wat aan te doen is.
skip
© / CC0 / Pixabay
/ CC0 / Pixabay

92% van de bezoekers van websites van retailers bezoekt die sites om andere redenen dan om een aankoop te doen. Dit blijkt uit tellingen in opdracht van leverancier Episerver (e-commerce-oplossingen in de cloud) en Optivo (marketingsoftware), onder 1100 Amerikaanse consumenten. Volgens hun rapport “Reimagining Commerce” zou 45 % van de online shoppers die een website voor de eerste keer bezoeken, primair uit zijn op informatie over een product of dienst. Een kwart wil prijzen of andere gegevens vergelijken en 1 op de 10 zoekt naar gegevens over vestigingen. 98% van de ondervraagden gaf aan af te haken als een site incorrecte of onvolledige informatie biedt.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in