Snelgroeier: Bynder, van interne tool naar wereldspeler
“Geen gedoe meer met zipfiles"; dat is kortgezegd de oplossing die Bynder-oprichter Chris Hall met zijn beeldbankoplossing voor ogen had toen hij in 2013 het platform ontwikkelde. Nu, inmiddels zes jaar later, heeft hij een cloudsoftwareproduct in handen waar de grootste bedrijven in de wereld profijt van hebben. “Wij verkopen consistentie.”
Samengevat is die beeldbankoplossing inmiddels uitgegroeid tot een digital-assetoplossing waarmee de marketingafdelingen van ’s werelds grootste bedrijven hun voordeel kunnen doen. Op het SaaS-platform kunnen bedrijven hun bedrijfsbestanden centraal opmaken, organiseren en delen, om zo de merkidentiteit te bewaren in uitingen voor alle kanalen. Zo beschikt het platform ook over een optie om een stijlboek te maken, heeft het een projectmodule die zorgt voor regie en helpt de web-to-printmodule medewerkers aan marketinguitingen die voldoen aan de huisstijl. Een product dat inmiddels dus meer om het lijf heeft dan een simpele beeldbank. Bynder heeft klanten en kantoren over de hele wereld.