Overslaan en naar de inhoud gaan

Tele2 geeft afgewezen klanten duidelijkheid

Tele2 gaat afgewezen klanten die niet door de kredietbeoordeling zijn gekomen meer informatie geven. Klanten die menen dat hun afwijzing onterecht is, kunnen met die extra informatie proberen alsnog klant te worden.
Boze vrouw
© CC0
CC0

De telecomaanbieder past zijn werkwijze aan na kritiek van de Consumentenbond. Afgewezen klanten waren naar de Consumentenbond gestapt, omdat ze van het kastje naar de muur werden gestuurd. Ze werden bij vragen door Tele2 doorverwezen naar kredietregistratiebureau Experian, dat ze vervolgens terugverwees naar Tele2.

De Consumentenbond wil nog meer veranderingen van Tele2. Experian geeft namelijk een lage kredietscore als er relatief veel wanbetalers in de wijk van een aanvrager wonen. Eerder kreeg de bond energieleveranciers Nuon en Vandebron al zover om de zogenaamde 'regioscore' uit de kredietbepaling weg te laten.

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in