1 op de 10 kijkt meer dan 3 uur per dag YouTube
User Generated Content
Uit het onderzoek blijkt dat ‘user-generated content’ (UGC)-platforms goed zijn voor een steeds groter deel van het tv en video kijken. 1 op de 10 consumenten kijkt dus meer dan drie uur per dag video's op YouTube, en één op de drie vindt het erg belangrijk om UGC thuis op de televisie te kunnen kijken.
Daarnaast blijkt dat door de toegenomen populariteit van UGC-platforms, zoals YouTube, educatieve en instructievideo’s steeds vaker worden bekeken. Consumenten kijken deze video’s gemiddeld 73 minuten per week.
Aanzienlijke groei mobiel
Verder komt naar voren dat het aantal consumenten dat video op een mobiel apparaat kijkt aanzienlijk is gegroeid: 61 procent kijkt op de smartphone, een stijging van 71 procent ten opzichte van 2012. Tieners kijken ongeveer twee derde van de tijd dat zij tv en video kijken op een mobiel apparaat, zoals spartphone, tablet of laptop.
Meerdere aflevering van een TV-serie achter elkaar kijken, het zogenaamde ‘binge-viewing’, is sterk in opmars. Dit is vooral te zien bij abonnees van diensten als Netflix, Amazon Prime en HBO. 87 procent van deze abonnees ‘binge-viewen’ minstens één keer per week.
Lineaire tv als kampvuur
De populariteit van lineaire tv blijft groot, meldt Ericsson. Dit komt vooral doordat daar hoogwaardige en live content wordt geboden, zoals sport. Daarnaast heeft lineaire tv een grote sociale functie – het wordt ook wel gezien als het kampvuur van de huiskamer.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee