DDMA maakt handleiding voor Cookiewet
Hoe groot de onduidelijkheid onder het Nederlandse bedrijfsleven is, bleek ook tijdens 'Het grote cookiedebat' dat DDMA op 30 mei jongstleden organiseerde. Tijdens die volgeboekte bijeenkomst ontstond een heftige discussie onder de 180 aanwezigen over de implementatie van de wettekst en handhaving.
Transparantie in dialoogmarketing
DDMA werkt samen met de andere partners van de 'cookiecoalitie' om een werkbare implementatie van de toestemmingsvereiste voor cookies te realiseren, die recht doet aan het gebruiksgemak van internet. Maar direct marketing wil ook als sector aantonen een bedrijfstak te zijn die op maatschappelijk verantwoorde wijze opereert. DDMA wil dit onder meer realiseren door de introductie van het Privacy Waarborg en door uitgebreide voorlichting over nieuwe regelgeving en juridisch advies op maat aan leden.
Duidelijkheid voor iedereen
"Gezien de grote onduidelijkheid in de sector hebben wij er ditmaal voor gekozen de handleiding voor iedereen beschikbaar te stellen. Want door actief bij te dragen aan transparantie in dialoogmarketing, kan DDMA maximaal inzetten op gebalanceerde wetgeving. Regels die rekening houden met het economisch belang van het bedrijfsleven en innovatie in ICT, zonder dat zij afbreuk doen aan de consumentenbescherming.", aldus Diana Janssen, directeur DDMA.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee