Overslaan en naar de inhoud gaan

Eerste claims KPN-storing druppelen binnen

Dat maakte een woordvoerster van KPN gisteren bekend. KPN heeft vorige week de website kpn.com/storingfrankrijk geopend, waarop alle klanten van KPN, Hi, Telfort en Simyo die tussen 20 en 24 juli last hadden van de storing een schadeformulier kunnen invullen. Dit meldpunt blijft tot zeker 14 september open.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Volgens de zegsvrouw worden alle klachten door KPN individueel behandeld en krijgt iedere klager binnen 10 dagen een reactie.
KPN durft nog geen in schatting te maken van de totale kosten die de claims zullen opleveren. "Wat we tot nog toe binnen hebben gekregen varieert enorm. Sommige mensen hebben vanwege de storing ter plaatse een extra wifi-abonnement afgesloten, anderen melden ons dat ze het wel lekker rustig vonden dat de telefoon er even uit lag", zei de woordvoerster.

Bij advocaat Herman Loonstein kwamen ook ruim 250 meldingen binnen van benadeelden of hun familie. Loonstein bond al eerder de strijd aan met KPN met onder meer een speciaal e-mailadres voor klachten over de telecomprovider en wil dat ook in dit geval doen. "KPN krijgt eenmaal de kans om met een forse schadevergoeding te komen, anders mag de rechter zich over dit nieuwe fenomeen buigen", laat de advocaat weten.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in