Eurofiber monitort werkzaamheden netwerk live
Storing door werkzaamheden direct zichbaar
Mocht er een storing ontstaan als gevolg van werkzaamheden, dan maakt het systeem dit direct zichtbaar voor de technici in het Network Operations Center van Eurofiber. Er kan onmiddellijk contact worden opgenomen met de monteur in kwestie om het incident op te lossen.
Iedere week vinden er gemiddeld 400 werkzaamheden plaats aan het netwerk van Eurofiber, die uitsluitend door geselecteerde aannemersbedrijven worden uitgevoerd. “We werken continu aan het verhogen van de betrouwbaarheid en beschikbaarheid van ons glasvezelnetwerk. ABC levert daar een belangrijke bijdrage aan”, aldus Arian de Korte, Operations Director van Eurofiber.
Alleen voor gecertificeerde monteurs
Eurofiber heeft sinds eind 2010 een certificeringsprogramma voor iedereen die aan zijn netwerk werkt. Deze certificering is zowel van toepassing op eigen medewerkers, als op de medewerkers van de aannemers waarmee Eurofiber samenwerkt. Alleen monteurs waarvan de certificering door Eurofiber in orde is, kunnen zich aanmelden in ABC. ABC zorgt er bovendien voor dat de monteurs het werk binnen het overeengekomen ‘service window’ uitvoeren. Ook worden ze tijdig gewaarschuwd als hun certificering dreigt te verlopen.
Eurofiber is aanbieder van managed dark fiber-verbindingen, Ethernetdiensten vanaf 10 Mbps en optische transmissiediensten over DWDM vanaf 1 Gbps. Naast glasvezelverbindingen biedt Eurofiber ook de mogelijkheid om gegevens veilig op te slaan in zijn datacenter in Utrecht.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee