Fusie Ziggo en UPC zorgt voor veel klachten
Blokken en strepen
Ziggo-klanten moesten sinds begin april hun tv-zenders opnieuw instellen nadat ze over waren gezet op het netwerk van UPC. Dat zorgde dus bij een kwart van de klanten voor problemen. Klanten hadden vooral last van blokken en strepen in beeld en van wegvallend beeld. Slechte ontvangst, minder informatie in de elektronische gids en het verdwijnen van zenders worden ook genoemd, maar kwamen minder vaak voor.
40 Procent van de mensen met problemen meldde dit bij de klantenservice van Ziggo. In een kwart van de gevallen werd het probleem niet adequaat opgelost. Ziggo zegt in een reactie dat klanten uitgebreid zijn geïnformeerd over de samenvoeging en de noodzaak om zenders opnieuw in te stellen. Volgens een woordvoerder zijn Ziggo-klanten over het algemeen tevredener na de overschakeling dan ervoor.
Klanten niet zelf verantwoordelijk maken
De Consumentenbond roept Ziggo op om alsnog alle problemen zoals beloofd op te lossen en klanten niet zelf verantwoordelijk te maken. Uit het onderzoek kwam namelijk naar voren dat dit niet altijd het uitgangspunt was. Zo zijn er gevallen bekend waarin de klantenservice consumenten adviseerde zelf een nieuwe kabel of splitter te gaan kopen. “Als er mensen zijn die alsnog een probleem hebben met een bepaalde zender of wat dan ook, dan gaan we ze helpen”, belooft een Ziggo-woordvoerder.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee