Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN: geen storing nu

Volgens KPN is er geen sprake van een storing bij zijn diensten. Het telecombedrijf wordt wel in één adem genoemd bij berichten over storingen bij Ziggo en Vodafone. Ook T-Mobile zou last hebben van een storing, hoewel ook dat vooralsnog niet bevestigd is.
storingsmeldingen Ziggo, KPN, Vodafone
© AlleStoringen
AlleStoringen

"Er gaan artikelen rond waarin vermeld wordt dat er een landelijke KPN storing is. Dat is echter niet het geval. Ik hoop je zo voldoende geinformeerd te hebben!" Dit antwoordt KPN's webcareteam op vragen van Twitter-gebruikers. Aanleiding lijkt berichtgeving te zijn door dagbladen als De Telegraaf en Het Parool over de telefoniestoring bij Ziggo en Vodafone vandaag. Dit heeft onder andere ziekenhuizen in heel Nederland getroffen.

Tweets ≠ storingen

In die nieuwsberichten wordt de storing bij de samengegane kabel- en telefonie-aanbieder gecombineerd met meldingen die gebruikers doen op social media. De site AlleStoringen.nl aggregeert die berichten om een indicatie van mogelijke storingen te geven. Dát gebruikers spreken van een storing wil natuurlijk niet zeggen dat er ook een storing ís.

Eerder zou het Deventer Ziekenhuis hebben getweet dat de Ziggo/Vodafonestoring ook KPN betrof. Die tweet (waar Het Parool een screenshot van heeft gepubliceerd) is echter offline gehaald. Ook het Bravis-ziekenhuis in Bergen op Zoom en Roosendaal noemt KPN (naast Ziggo en Vodafone) in een tweet over slechte telefonische bereikbaarheid. Hetzelfde geldt voor de Gelre-ziekenhuizen in Apeldoorn en Zutphen; ook daar wordt KPN genoemd.

'Geen landelijke storing'

Terwijl een enkele KPN-klant wel aan het webcareteam meldt dat hij een telefoniestoring heeft, stelt het telecombedrijf dat er geen landelijke storing is in zijn infrastructuur. "Dank je voor de berichtgeving, er wordt op dit moment onderzoek gedaan dus ik kan nog niet aangeven wat er precies aan de hand is", luidt de reply op een verwijzing naar het storingsbericht van De Telegraaf.

Update:

Een woordvoerder van KPN laat nog aan AG Connect weten dat er "inderdaad géén storing bij KPN in het netwerk" is. Wel hebben de problemen bij Ziggo/Vodafone er voor kunnen zorgen dat ook KPN-klanten problemen hebben ervaren, dit dan "bij het opzetten van gesprekken naar klanten van deze provider", licht de woordvoerder nog toe. "Dat verklaart dus ook waarom bij andere providers meldingen zijn gedaan, maar dat lag dus niet aan de KPN-verbinding."

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in