Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN krijgt boete 14.000 euro van ACM

KPN kon nog bij de ACM bezwaar maken tegen het boetebesluit, maar gaat de boete betalen, aldus een woordvoerder.
Business
Shutterstock
Shutterstock

De toezichthouder stelde woensdag bij de bekendmaking van de boete dat de overtredingen van de zogeheten Europese Roaming Verordening plaatsvonden tussen 2010 en 2012. KPN, dat de benadeelde klanten inmiddels schadeloos heeft gesteld, zou ook bij een groep zakelijke klanten kosten in rekening hebben gebracht voor het ontvangen van voicemailberichten in het buitenland. Ook dat is een overtreding van de Europese regels.

Geen deugdelijke controle

ACM vindt het gepast om een boete op te leggen, hoewel het om een kleine groep klanten ging. Volgens de toezichthouder vormen de door KPN overtreden tariefverplichtingen de kern van de verordening en had het telecombedrijf geen "deugdelijk intern controlesysteem om de geconstateerde overtredingen te voorkomen''. Volgens de zegsman van KPN konden de overtredingen plaatsvinden door een operationele, menselijke fout. "Wij hebben de processen aangescherpt.''

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in