Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN krijgt boete 2,7 miljoen euro van ACM

Het telecombedrijf is verplicht om concurrenten die gebruik maken van het netwerk van KPN vooraf te informeren over welke diensten KPN gaat aanbieden aan haar eigen zakelijke klanten. De concurrentie moet daarnaast tijdig de kans krijgen om eenzelfde aanbod aan zakelijke klanten te doen. Volgens ACM heeft KPN dit bij de doorschakeldienst *21 online niet gedaan.
Business
Shutterstock
Shutterstock

KPN bracht de ACM zelf op de hoogte van de situatie en ontkent dan ook niet dat er fouten zijn gemaakt. Het telecombedrijf vindt echter dat de nu opgelegde boete niet in verhouding staat tot de overtreding en heeft daarom bezwaar aangetekend tegen de hoogte van de straf.

Het telecomconcern stond van eind 2011 tot halverwege dit jaar onder verscherpt toezicht van de ACM, omdat het bedrijf zich niet had gehouden aan de regels rond een aantal aanbestedingsprocedures van de overheid. Dat regime werd dit jaar opgeheven, omdat KPN maatregelen heeft genomen om beter te kunnen voldoen aan wet- en regelgeving.

De zaak rond de doorschakeldienst stamt uit 2012 en speelde dus tijdens de periode van verscherpt toezicht.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in